Nimrod Blackbird 20K -sarjan moottorit on rakennettu vankoista materiaaleista. 20K mallin erittäin korkea TPA luku (Turns Per Armature) antaa 20K moottorille rauhallisen kierrosnopeuden ja äärimmäisen suuren väännön. Kova vääntö mahdollistaa kaiken tehoisten jousien helpon virittämisen 20K moottorin avulla.
Tämä moottori sopii täydellisesti nopeavälitteisten- ja DSG-rattaiden kanssa käytettäväksi.
Nimrod moottoreista löytyy jäähdytysportti moottorin alaosasta, joka tehostaa moottorin viilentymistä ja pienentää moottorin ylikuumenemisriskiä. Hyvin lämpöä johtavasta alumiinista CNC-työstetty pääty (”end bell”) tarjoaa itsessään perinteisiä moottoreita tehokkaamman jäähdytyksen sekä vakaamman rakenteen moottorille, joka parantaa moottorin sisäisten laakereiden kestävyyttä erityisesti koneiston vikatilanteissa. Moottorin hammaspyörä on valmistettu MIM tekniikalla teräksestä. Moottorin akseli ja hammaspyörä kiinnittyvät toisiinsa D-muotoisella sovitteella, joka mahdollistaa hammaspyörän vaihtamisen helposti ilman erityistyökaluja.
Suosittelemme sen käyttämistä seuraavien kanssa:
- Rattaiden välitys: 16:1 /13:1/ 12:1 / DSG
- Jouset: M120+
Tekniset tiedot:
- U/min @ 11,1V: 20000
- TPA: 26
- Hammaspyörän akselin muoto: D
- Paino: 160 g
- Toimituspaino: 180 g
Toni (varmistettu kirjoittaja) –
Todella napakka moottori. 7,4V akulla liian hidas, 11,1V akku herättää moottorin vasta kunnolla eloon.
14,8V akulla moottori hyppääkin sitten jo God Tier- tasolle. Ko. Moottori, 13:1 rattaat ja 14,8V akku = olematon semiviive m130 viritystasolla. Eikä kysele vaan menee vaan.
Moottori hieman paksumpi (pulleampi) kuin vakiot joten saattaa olla tiukka esim AK- mallisten replikoiden kahvaan.