PolarStar Fusion Engine low-flow poppet valve on osa, joka hallitsee ilmavirtausta Fusion Engine™ -järjestelmässä. Venttiiliä on saatavana eri rajoitustasoilla, jotka rajoittavat tai maksimoivat ilmavirtauksen suuruutta piipun läpi. Virtauksen säätämisellä voidaan pienentää ilmankulutusta tai koneiston kehittämää lähtönopeutta riippuen siitä, minkä tyyppisen venttiilin valitset.
Punainen Low Flow -venttiili on keskitason rajoitusventtiili, joka tarjoaa hyvän yhdistelmän tehoa ja tehokkuutta.
O-renkaat
1x | M2.0 x 19.0 (Buna 70) – Poppet Retainer |
1x | M1.5 x 15.0 (Buna 70) – Poppet Sail |
1x | 011 (Buna 70) – Poppet Seat |
1x | 011 (Buna 90) – Poppet Base |
Kuinka poppet venttiili toimii?
Fusion Engine™:n vakio black (musta) venttiili tarjoaa maksimaalisen ilmavirtauksen järjestelmän läpi, ja suutin rajoittaa virtausta piippuun, mikä vaikuttaa aseen lähtönopeuteen. Tämä antaa aseelle laajan lähtönopeuden säätöalueen pelkkää suutinta vaihtamalla. Mustan poppet valven kanssa voit siis säätää lähtönopeusaluetta pelkkää suutinta vaihtamalla.
Low Flow -venttiili tekee sen, mitä nimikin sanoo eli se rajoittaa venttiilin läpi kulkevaa virtausta. Tämän seurauksena aseen tehoihin vaikuttava virtauksen rajoitin siirtyy suuttimesta järjestelmän sisälle poppet valveen. Normaalisti suutin toimii rajoituspisteenä ja ilma kerääntyy venttiilin ja suuttimen väliseen tilaan, josta ilma ohjautuu piippuun sillä nopeudella, mitä suuttimen kanavan läpi ilmaa vain pääsee. Jos aseessa tarvitaan tehoja rajoittavampaa suutinta, jotta ase pysyy pelialueen lähtönopeusrajoitusten sisällä, ilmavirtaa jää paineistettuna poppet valven ja suuttimen väliseen tilaan sen jälkeen kun venttiili on sulkeutunut ja kuula on poistunut piipusta. Tämä välitiaan jäänyt ilma on hukkaa ja se tyhjentää paineilmatankkia tarpeettomasti. Poppet valven asentoa ohjataan Fusion Enginen toisella solenoidilla. Kun poppet valven ventiili asetetaan virtauksen rajoituspisteeksi suuttimen sijaan saadaan pienennettyä aseen ilmankulutusta, sillä kerralla päästetään vähemmän ilmaa läpi venttiilin läpi.
Low Flow -venttiili auttaa myös parantamaan ilmavirran tasaista kulkua piipun läpi, koska silloin ilmalla on aikaa laajentua hieman järjestelmässä sen kuljettua venttiilin läpi. Tämä vähentää pyörteiden määrää kuulan takana, mikä voi hieman parantaa tarkkuutta. Suutin ei rajoita virtausta yhtä paljon, kun poppet valve on päärajoittime. Siitä huolimatta suutin voi silti rajoittaa virtausta, jos suuttimeen saapuva virtaus on suurempi kuin mitä suutin voi päästää läpi kerrallaan. Tästä on syystä yleensä Low Flow -poppet venttiilin kanssa kannattaa käyttää suuren virtauksen mustaa, hopeaa tai punaista suutinta. Kun punainen Low Flow -venttiili on asennettu yhdessä näiden suuremman virtauksen suutinten kanssa, Fusion Engine voi saavuttaa jopa 50% paremman ilmankulutustehokkuuden kuin vakioversio tuottaen saman lähtöenergian kuulalle.
Punainen Low Flow -venttiilin avulla airsoft-ase voidaan optimoida toimimaan parhaalla hyötysuhteella viritysrajojen sisällä. Vaikka sen kanssa ei välttämättä pysty saavuttamaan yhtä suurta maksimilähtönopeitta kuin vakioventtiilillä, se kykenee edelleen saavuttamaan sarjatuliaseiden ja DMR-aseiden viritysrajat paremmalla hyötysuhteella.
Tässä on esimerkkejä punaisen Low Flow -venttiilin vaikutuksesta aseen lähtönopeuteen. Testit on tehty 80 psi:n ja 120 psi:n paineilla käyttäen VFC M4 -kivääriä, jossa on ollut vakio hop-up ja 6,05×380 mm:n piippu.
Red Nozzle | 400fps – 485fps w/ .20g | 355fps – 415fps w/ .32g |
Silver Nozzle | 390fps – 450fps w/ .20g | 340fps – 390fps w/ .32g |
Black Nozzle | 370fps – 430fps w/ .20g | 325fps – 375fps w/ .32g |
Arviot
Tuotearvioita ei vielä ole.